Ingen jogging, bara zapping


Det känns som hösten kommer att bli stenhård. Mycket jobb och mycket stress. Jag borde komma igång med motion och hälsa, men tiden saknas. Jag använder istället TV:n för att rensa huvudet.

Började kolla på "Bron" på SVT igår, men fick genast onda aningar. Hans Rosenfeldt är huvudförfattare till deckaren som startar med ett mord på Öresundsbron. Men det var styltigt och platt och övertydligt. Fasen, vad kasst svenskt drama är när det är kasst. De danska skådisarna bidrog dock med lite värme och äkthet...som vanligt.

"Dyngkåt och hur helig som helst" på SVT Play var en klart större upplevelse. Fast jag uppskattade Mia Skäringers föreställning mest i de delar när hon närmade sig allvaret med allvar så att säga. Hennes allra svartaste buskis blir lite väl svårtuggad ibland. Jag har till exempel svårt att skratta åt hennes beskrivning av hur hon utsätts för en våldtäkt i tonåren, hur mycket den än kläs in i ironi och avväpnande fysisk humor...

Familjen följer dessutom Robinson på TV4. Och som om inte det vore nog skämmigt, så är dessutom några av de allra största puckona i årets omgång från Göteborg ... och Island (!). Hoppas att någon av dårarna åtminstone tar hem segern, så jag slipper att utsätta mig för denna förnedring helt i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0