Fredagsmusik


Om jag bara fick lyssna på ett album resten av mitt liv, så hade nog Paul Simons "Graceland" legat bra till. Varenda sekund av den plattan är värd att lyssna på. Om och om igen. Här blandar han sitt amerikanske pop- och rockarv med sydafrikanska rytmer och toner. Melodierna är helt unika, varma och vingliga. Texterna är i Nobelprisklass. Musikerna är i världsklass. Det är originellt, lättillgängligt, smalt, tidlöst och förbannat bra.

Så fort jag är lite nere, lyssnar jag på "Graceland" och blir på bättre humör. Snart kommer Paul Simons nya platta. Jag väntar andlöst.

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 05:54:25
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0