Söndagsmusik



Fredagsmusiken blev söndagsmusik. Men den här veckan har jag gjort en fantastisk upptäckt; Cold War Kids. Kalla det arenarock, gubbrock eller kommersiell rock, vad du vill, men bra är det.

Nästa stora grej, åtminstone om man gillar band som Coldplay, Kings of Leon och U2. Och det gör ju faktiskt jag, även om det kanske inte är det hetaste just nu här hemma i Svedala. Må så vara, men Cold War Kids senast platta är fullpackad med låtar med hitpotential i mina öron. Men också lite mer udda utflykter rent soundmässigt som antyder att bandet både kan lyckas att slå igenom stort och fortsätta att utvecklas lång tid framöver.

"Mine is Yours" finns på Spotify.

Kommentarer
Postat av: liljenberg

Mycket bra! Men nu undrar jag bara när kommer The Elliots nya grammofon-skiva kommer?

2011-01-31 @ 09:52:17
Postat av: Petur

Snart min vän, snart. Vi har inte bråttom. Just nu har fixat replokal. När vi nu ska hinna med att repa...



Hoppas du mår bra, Mathias. Saknar dig på fejan!

2011-01-31 @ 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0