Less is more (som vanligt)

Fasen asså. Nu ska jag erkänna nåt. Det finns faktiskt bra program på TV. Lite skämsigt är det att erkänna. Men just nu är det tre serier som jag tycker är riktigt kul att kolla på:

• Sommarpratarna
• Felix stör en ingenjör
• Så mycket bättre

OK, man ser snabbt en trend. Det är tre svenska program i någon typ av reality-TV-format.

Men faktum är att jag tycker att alla tre programmen är bevis på att det faktiskt inte behöver vara svårare än låta intressanta människor mötas och snacka, så blir det sevärt. Det blir roligt, pinsamt, underhållande och pretentiöst om vartannat. Men framförallt slipper man lägsta-gemensamma-nämnare-faktorer i form av utröstningar, vuxenmobbing och konstruerad dramatik. Så befriande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-26 @ 02:31:59
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0