Fredagsmusik, ljuv musik

 

Fredagsmusik på en lördag som är första maj. När jag bodde på Andra Långgatan hörde jag alltid demonstrationståget passera förbi utanför, men i Änggården är det tyst. Bara det vanliga suset av bilar från Dag Hammarsköldsleden och fågelkvittret från trädgården. Vi har ätit frukost i Botaniska Paviljongen och gått hem genom Vitsippsdalen som står i full blom. Det var vackert, men kallt.

Jag håller inte med Bodil Malmsten, jag brukar nästan alltid göra det, men inte idag:

"Valborg har alltid varit en hemsk helg.
Det regnar alltid, himlen är låg och grå, alla fryser, det är ett enormt tvång att gå ut fast alla vet att det är mycket bättre inne.
Det bästa med Valborg är att det bara är en dag per år."

Nä, Bodil. I år har den här helgen givit mig hopp om en ljusare tillvaro. Nu vänder det.

Och då talar jag inte om årstider, väder eller antalet ljusa timmar. Nä, nu är det slut med strul och svårigheter i tillvaron. Jag känner det på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0