Lika som läsk

Loranga DJ:arEmrik under bordet

Veckan har vimlat av dubbelgångare. Först Melodifestivalen i lördags, där Py Bäckman såg ut mer ut Ozzy Osbourne än originalet och så Neo som inte bara såg ut som Mika, han lät som en kopia också. Men så har jag gjort en lokal spaning också...

Jag bläddrade nämligen i G-P. På första sidan av kulturdelen var en stor artikel om en ny serietidning med Loranga Dartanjang och Mazarin. Fast var det verkligen Loranga i de där serierutorna? Jag kan svära på att det var en svettig gammal funkdiva från Göteborg, nämligen Emrik Larsson. Jag har bildbevis. Den där randiga kaftanen går inte att ta miste på.  Men framförallt är det inte bara utseendet som är slående likt, utan hela personligheten. Barnslig, bohemiskt, musikalisk och anarkistisk. Hela paketet stämmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0