Catching up

Det har som bekant varit strul med bilen. Dagen efter första stoppet gick den igång motvilligt, rullade hundra meter och sedan dog den igen. Då fick jag min snälle granne att hjälpa mig att starta den med startkablar. Sedan bar det av på kalas till Stora Höga, där vi kalasade med släktingar och vänner en stund. När vi sedan skulle åka hem igen var bilen definitivt död. Så nästa dag fick vi bogsera den till närmaste verkstad. Gubbarna på verkstaden hävdade att de var tvungna att lyfta ut hela motorn och byta "en sensor" och då var det lika bra att byta kamremmen samtidigt. Och så slängde vi in en service medan vi ändå höll på.
Den nätta slutsumman: 10.000 kronor. Snacka om oförutsedda utgifter.

***
Jag fick en släng av något oförklarligt i förrgår kväll. Feber och frossa härjade min kropp hela kvällen och natten, men på morgonen var det puts väck. Vad var det för något? Undrar om jag utsattes för vodoo? Någon kanske har gjort en liten miniatyrdocka av mig och i tisdags så tog de fram den långa nålen och började plåga mig. Om det är så, så ber jag om ursäkt för vad du nu är som jag har gjort. För den där frossan vill jag inte ha igen.

***
Jag har äntligen hittat Gessles kom-ihåg-lista i studion. Vi pratade om den där listan när vi spelade in i studion i julas, men kunde inte hitta den då.

Så här lyder den:
• Tänka single
• Tänk svängigt
• Mördarstarka intron
• Psykakuten 046–17 10 00

Jag mejlade genast ut den till resten av bandet.

***
Nu har jag sett Watchmen på DVD. Inte en "ovärdig kalkon" men nästan. Ta en naken, blåa jätte-atom-man på månen. En sån grej funkar helt enkelt bättre i serieform. På film blir det kitschigt som en sammetsplansch från sjuttiotalet.

***
Egg & Milk har fått besök av en kille från Retromega, som ska skriva en uppföljare till boken "50-talets bästa vänner". Det kommer att bli en sida med bilder från caféet och lite text om våra bagels, amerikanska pannkakor, muffins med mera, så mycket vet jag. Men när boken kommer ut vet jag inte riktigt. Jag återkommer när jag vet mer.


Kommentarer
Postat av: snuggis

Wtchmen är ju bra! :D Jag vet den blå mannen är dryg, men ändå en av de bättre filmerna jag har sett. Respekterar dock din uppfattning :p Men ge filmen en chans till, fokusera på de andra karaktärerna ;)

2011-02-10 @ 16:18:43
URL: http://www.resetillbehor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0