Klassiker och kanyler

Françoise Sagan & Richard Hawley

Den här veckan har jag fått två paket i brevlådan. Det händer så sällan att jag får riktigt post (förutom räkningar och reklam) att det kändes som julafton att öppna de vadderade kuverten. Och så har jag varit på krogen och vaknat mitt i natten med en affärsidé.

Kuvert nummer ett fick mig att jubla av glädje. För där låg en raritet som jag letat efter i snart två år; Françiose Sagans bok "Bonjour Tristesse". I en utgåva från Expressens samling med 30 klassiska böcker som följde med tidningen 2007–2008. Jag har tidigare efterlyst just den här utgåvan här på bloggen, jag saknade nämligen bara "Bonjour Tristesse" för att göra min samling komplett.

Men Expressen säljer inte böckerna längre och jag har letat på Blocket och i bokaffärer utan framgång. Då kom min vän Katrin till min räddning. Hon jobbar på Expressen och lyckades övertala en kollega att gå ner i Expressens källare för att leta upp exemplaret som nu landade i min brevlåda.

Fantastiskt! Tack Katrin!

***

Det andra kuveretet innehöll en CD-skiva med musik av Richard Hawley som jag fick för att jag nappade på ett prenumerationserbjudande. Just nu lyssnar jag på skivan. Vilken röst den mannen har. Skönt avkopplande just idag när jag är lite sliten efter en after work på Ritz igår kväll.

***

På tal om det. Jag vaknade mitt i natten och var tvungen att gå upp att dricka lite vatten. Minns att jag då jag tyckte att jag fick en briljant affärsidé. Den gick ut på att jag skulle börja sälja en baksmällekur i droppform.

Alltså: När du kommer hem efter en blöt helkväll på krogen, så tar du fram ditt dropp, kopplar in en slang och kör in droppet med en kanyl. Sedan somnar du med en droppställning vid sängen som hela natten tillför kroppen en välbehövlig mixtur av rent vatten, treo och kanske lite koffein eller varför inte Red Bull? Du sover sött som ett litet barn och vaknar utvilad, fräsch och nykter som en nyponros. Ingen huvudvärk och ingen trötthet. Perfekt helt enkelt.

Största utmaningen är att hitta en bra metod för att hantera kanylen med säker hand i berusat tillstånd. Men det går säkert att lösa. OK, vad sägs!? Någon som är villig att riskera kapital i den affärsidén?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fantastisk idé! Hade jag bara pengar skulle jag investera direkt - kan dessutom tänka mig en hel del lösningar till kanylhanteringen...

/ J's kusin Cathrine

2010-02-07 @ 18:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0