Jag mötte Anthony

anthony and the johnsons



Har jag berättat om när jag mötte Anthon Hegarty från Anthony and the Johnsons? Nä, tänkte väl det? 

Ådå menar jag verkligen att jag mötte honom. Inget mer. Vi sa inget. Han gick bara där, på Södra Larmgatan i Göteborg, tillsammnas med en annan snubbe. Jag var på väg hem på väg från jobbet.

Jag tänkte "Vem är det där?  Jag känner honom. Men varifrån?" 

Nu ska tillläggas att herr Hegarty inte såg ut som på bilderna jag sett. Vad jag såg var en man i skrynklig rock med knullrufs. Jag betraktade honom intensivt på väg ut från MUG (den bohemiska musikaffären) men kunde inte placera killens ansikte.

Jag stirrade. Han stirrade.

Tre dagar senare såg och hörde jag honom på Way Out West med Göteborgssymfonikerna. Han var nervös. Men han gillade Göteborg. Folk kände igen honom. Barn kom fram och hälsade. "Sometings brewing in this town" som han sa...

Just nu lyssnar jag på Antony and The Johnsons på Spotify. Svinbra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0