Fredagsmusik



Jag har fått en konstig hang-up. Varje gång jag sätter mig i bilen, så börjar jag att sjunga eller nynna. Det spelar ingen roll om jag är ensam eller om familjen är med. Jag sjunger i bilen som andra sjunger i duschen.

Det senaste året är det den här låten med the Four Tops som jag alltid tar upp. Fast med en egen påhittad text, det enda som kvarstår av originalet är textraden "I can't help myself". Dessutom har jag börjat att lajja runt med melodin i massa olika versioner, typ som långsam countryballad, finstämd singer-songwriter o.s.v.

Ungarna har lärt sig låten genom att höra mig i bilen, men snart ska jag spela originalet för dem - för det är grymt det också. För att inte tala om dansrörelserna. Vilka moves!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0