Guldägg och svart mjölk

Guldägget     Svart mellanmjölk
Idag tillkännagavs nomineringarna till
Guldägget, alltså reklambranschens egen lilla grammis- eller oscarutdelning. Jag har hittat mina favoriter. Plus en kampanj som drar igång i dagarna...

Jag slår vad om att nittio procent av alla reklamare gör precis som jag - skummar listan för att hitta namnet på byrån där jag själv jobbar. Resten skiter man i.

För sådana är vi. Självupptagna, egotrippade reklamprimadonnor. Inte så lite avundsjuka.

Men trots detta. Många nomineringar känns välförtjänta och faller mig i smaken, till exempel:

Tack / Radiotjänst / DraftFCB
Vakna / Svenska McDonald's/ DDB Stockholm
Svennar i Alperna / Ski Unlimited / Storåkers McCann
Brevduvorna / Tele2 / Forsman & Bodenfors
Born to be cheap / Tele2 / Forsman & Bodenfors
Weed-o-Grammet / TV6 / Le Bureau
Renée Voltaire / Renée Voltaire / Designkontoret Silver

Sedan vill jag också uppmärksamma en kul marknadsföringsinsats som drar igång imorgon och rimligtvis bör vara nominerad till nästa års Guldägg. Arla säljer från och med torsdag svarta mellanmjölkspaket för att uppmärksamma Earth Hour, ett  miljöjippo som ska få oss att släcka lamporna en timme lördagen den 28 mars för klimatet.

Ett bra jippo. En genomtänkt reklaminsats. Och ett snyggt paket. Tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0