Guldägg och svart mjölk
Jag slår vad om att nittio procent av alla reklamare gör precis som jag - skummar listan för att hitta namnet på byrån där jag själv jobbar. Resten skiter man i.
För sådana är vi. Självupptagna, egotrippade reklamprimadonnor. Inte så lite avundsjuka.
Men trots detta. Många nomineringar känns välförtjänta och faller mig i smaken, till exempel:
Tack / Radiotjänst / DraftFCB
Vakna / Svenska McDonald's/ DDB Stockholm
Svennar i Alperna / Ski Unlimited / Storåkers McCann
Brevduvorna / Tele2 / Forsman & Bodenfors
Born to be cheap / Tele2 / Forsman & Bodenfors
Weed-o-Grammet / TV6 / Le Bureau
Renée Voltaire / Renée Voltaire / Designkontoret Silver
Sedan vill jag också uppmärksamma en kul marknadsföringsinsats som drar igång imorgon och rimligtvis bör vara nominerad till nästa års Guldägg. Arla säljer från och med torsdag svarta mellanmjölkspaket för att uppmärksamma Earth Hour, ett miljöjippo som ska få oss att släcka lamporna en timme lördagen den 28 mars för klimatet.
Ett bra jippo. En genomtänkt reklaminsats. Och ett snyggt paket. Tycker jag.
Kommentarer
Trackback