Semesterrapport 3 - Skåne


Sista dagarna på Orust blev blöta. Det regnade konstant. Och så kom mina bandkollegor med sina familjer till Slussen för att fira. Vi trängde först ihop oss i den lilla stugan - 6 vuxna, 5 barn och 1 hund - och gick sedan till Pensionat Slussen för att äta middag. Jag tror att varken serveringspersonalen eller köket hade sin bästa dag och barnen gick på högväxel, så det blev en aning splittrat tyvärr, men husbandet Big is Less var bra i alla fall trots att regnet hade skrämt iväg publiken.

Det blev en kort mellanlandning på Andra Långgatan. Vi hann fylla på med en dos TV-tittande, tvätta och packa innan vi gav oss av i morse igen. Nu har vi landat på en lantgård utanför Kristianstad. Lägenheten i skånelängan som vi hyr känns luxuös i jämförelse med stugan på Orust. Flera stora rum, ett rymligt kök och en toalett med rinnande vatten. (Utedassens charm är överskattad säger jag bestämt efter en vecka med utedass) Gungställning, studsmatta och hästar och hundar utanför fönstret. Söderöver ligger Österlen. Och imorgon börjar Kiviks Marknad någon mil härifrån.

Jag har på känn att det kommer att bli en bra vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0