I väntan på Jakob Hellman

Fredag är här. I vanliga fall skulle jag vara hemma och mysa med familjen, men ikväll tänker jag ta mig till Liseberg. Augustifamiljens sista spelning gästas nämligen av ingen mindre än Jakob Hellman! Så står det på nöjesparkens hemsida i alla fall. I GP-annonsen står inte ett ord om hans medverkan...hmm mystiskt. Fast Anna Järvinen medverkar helt officiellt och det är inte fy skam det heller.

Det ska bli spännande att se om Hellman dyker upp, han har ju blivit något av en levande svensk musiklegend. Han släppte sin debutskiva "...och stora havet" 1989 och sedan dess har han bara medverkat sporadiskt på några samlingsplattor och spelat live då och då. Plattan blev framröstad till den bästa svenska skivan genom tiderna i tidningen Nöjesguiden för tio år sedan. Jag minns honom främst från TV-programmet Gig - en spattig glasögonprydd kille i lång rock som spottade ut orden när han sjöng. Vi får se om jag känner igen honom ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0