Hösten är räddad!


 Hemma Värst 1       Hemma Värst 2

Nu har jag köpt två DVD med alla avsnitten av den klassiska komediserien Hemma Värst. För dig som är under tjugofem, alternativt är över tjugofem och var i koma under åttiotalet, så kan jag tipsa om att det är en av världens roligaste TV-serier någonsin. Den sändes i SVT 1985 och blev en stor succé, åtminstone bland tonåringarna. Jag överdoserade ganska kraftigt på Hemma Värst och kan fortfarande återge långa delar av dialogen utantill. Nyligen har jag upptäckt att många andra i min ålder gjort precis samma sak. Så där sitter vi och fyller i varandras meningar medan vi försöker minnas handlingen i de tolv avsnitten. Några kvällar framåt ska jag sjunka ner i tv-soffan och fräscha upp minnet ordentligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0