Bäst just nu

image64



På bio:
"Flyga drake" av Marc Forster
Det var enda den filmen som visades när Anna och jag trillade in på biograf Park i Strömstad vid niosnåret. Och jag var inte så säker på att en film som utspelar sig i Afghanistan var något för mig. 
     Men historien om pojken som flyr från sitt hemland till USA för att sedan som vuxen återvända till ett land i kaos, där talibanerna styr med järnhand grep tag.
     Det känns befriande att få se andra kulturer och konflikter än de vanliga. Nya, fräscha skådespelaransikten som imponerar.Vackert foto. Mitt enda minus är att det känns en aning tillrättalagt och mot slutet, där märks det att Flyga drake faktiskt är en amerikansk film trots allt. Men som helhet var det en av årets höjdpunkter på bio, tycker jag. Om inte annat för att får en inblick in Afghanistans moderna historia och en annan bild av landet än den man ser på nyheterna. Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0