Samla frimärken med Leila K

Det gäller att ha ett öppet sinne. För allt är inte som det synes vara.

Ta en sån sak som Wu Tang Clan. Jag har en skiva med WTC, Enter the Wu Tang (36 chambers). En kritikerrosad platta som satte fart på hip-hop kollektivets karriär i början av nittiotalet. Men jag får erkänna att jag inte lyssnar på den så ofta.

Efter bandets debut har karriären varit kantad av skandaler och märkliga historier i pressen. Sju av de nio medlemmarna är dömda brottslingar. Medlemmarna har bl.a varit inblandade i vapenhandel, överfall, droginnehav och snatteri. De har utretts av FBI, som t.o.m placerade en "undercover agent" i kretsen kring gruppen. Ofta dyker inte medlemmarna upp på sina egna spelningar. En av grundarna, Old Dirty Bastard, dog i studion av en överdos, o.s.v.. Ni fattar grejen...

Döm då om min förvåning när jag läser att Wu Tang nu lanserar....en schacksajt på Internet!

Inte helt i linje med mina förväntningar. Men när man går in på sajten verkar den vara grymt seriös. Man betalar för att bli medlem och spela mot andra hip-hop fans. Självklart är schackpjäserna inte de traditionella utan särskilda Wu Tang-pjäser. Och man kan till och med starta s.k. chess clans och få schacktips från medlemmarna i WTC. 

Kolla in Wu Tang Clans schacksajt på http://www.wuchess.com/

Det här ger mig uppslag för andra artister som också skulle kunna tjäna sig en hacka på oväntade sidointressen:

Lär dig tälja ölgäss med Pete Doherty på www.peteswildgoosechase.com
Bli virtuell pilot i Snoop Dogs virtuella flygbolag www.airsnoop.com
Byt stickningsmönster på Britney Spears sajt www.spearsnitswap.com
Avdragstips i självdeklarationen feat. Ken: www.hiphoptax.se



Kommentarer
Postat av: camilla

Alltså shiit! :O

Kolla in min blogg om killen som ser precis ut som Britney. Läskigt :O ?? Ha en fin kväll :)

2008-06-18 @ 19:36:04
URL: http://camillajarvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0