Rapport från verkligheten

Det har skett en flytt av bloggen, så jag har haft lite trubbel att skriva. Men nu verkar allt vara i fas igen.

Den senaste veckan har varit fantastisk. Jag hade nästan glömt bort känslan av att vara ledig. Men nu har jag faktiskt varit ledig tre dagar i rad. Och tre helger i rad! Jag läser böcker. Kramar på barnen. Och blir irriterad också, särskilt på helgerna, jag är inte riktigt van vid kaoset som tre barn en lägenhet innebär emellanåt.

Detta har hänt:

Anna var med i radio P4  i onsdags. Det blev ett kort inslag, som mesta handlade om amerikanska pannkakor. Anna var riktigt proffsig. Hon börjar bli van, det har trots allt blivit ett tiotal intervjuer med tidningar och tv genom åren. De lade upp ett recept på Sveriges Radios hemsida. Bilden var lite ynklig tycker jag och Annas namn felstavat. Men ändå.

Massor av avslutningar. Juni är fullpackat med diverse aktiviteter på dagis och skola. Moa hade drop-in och disko. Stella hade avslutning på dagis i Azaleadalen. Solen sken som vanligt och vi hade knytkalas. Dagens största succé var Styltmannen som plötsligt dök upp. Som namnet antyder så går styltmannen går på höga styltor i en röd outfit. Bakom identiteteten döljer sig Tones pappa Finn, som till vardags spelar percussion med Håkan Hellström.

Kajsa kapsejsar konstant. Risken finns att någon tror att vi är världens mest inkompetenta föräldrar, men det är ett faktum att Kajsa haft extrem otur den senaste veckan. Hon har ramlat ut ur sängen tre gånger. Bonk i trägolvet! Och hon har ramlat tre gånger ur vagnen. Bonk ner i sanden på stranden med fejset först. Hon är av gott virke dock. Inga allvarligare skador eller men har registrerats.

Releasefest med LongKalsong. Barnens idoler spelad på en bakgård på Tredje Långgatan. Det bjöds på korv, saft och godis. Moa och Stella, som faktiskt fick skivan två veckor innan releasen, satt längst fram och sjöng med i alla låtar. När vi lämnade tillställningen var tjejerna lyckliga och varsin t-shirt rikare. Det var väldigt bra och kul. Tack Tompa och Mackan!




Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas du får en bra dag. =)

2008-06-08 @ 09:12:14
URL: http://artondejuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0