Vad jag åt i helgen

Vad får man för 5300 spänn nuförtiden egentligen? Det kan jag svara på:


Anklever au torchon med röda bär och aigredoux

Halstrade pilgrimsmusslor med varm sparrismajonnäs och grön sparris

Marulksfilé med kantareller, pancetta, gröna ärtor samt sherryvinägersås

Hängmörad svensk entrecôte med kronärtskocka, rostad morot samt Madeirasås

Selles sur Cher AOP, rödbeta och timjan Livarot AOP med aprikoskompott

Variationer på rabarber med kardemummacrunch och Tahitivaniljglass

Valrhonachokladcreme med marinerade jordgubbar, pistaschnötter och jordgubbssorbet


Fast då var det ju både Anna och jag som käkade avsmakningsmenyn på 28+. Och så ingick ju nio fantastiska årgångsviner också.

Värt varenda krona. Även om det inte var jag som betalade...

Vi rullade hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0