Godistricket

I år verkar mina döttrar ha hämtat inspiration från The Dark Knight. Deras utstyrsel består huvudsakligen av utsmetat ansiktisfärg. Beväpnade med detta börjar de att knacka dörr. De har även med sig en hink att samla godis i. Våra amerikanska grannar, som är överlyckliga över att Halloweenfirandet börjat att få fäste i kvarteret, fyller hinken till bredden. Det är en ganska liten hink, ska tilläggas. Barnen fortsätter in i videoaffären (eller vad kallas butiken där man hyr filmer nuförtiden?) och frågar snällt "Bus eller godis?". I pur förvåning låter killen i kassan dem plocka godis direkt från lösgodisavdelningen. Från andra offer får de pengar, kokosbollar och Ahlgrens Bilar. Hemma i vardagsrummet delar vi på bytet. Jag äter mer än vad flickorna gör. För dem är själva jakten målet, för mig handlar det om att stilla mitt sockerberoende. Tack gode gud för nya traditioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0