Högt och lågt...mest lågt faktiskt

Idag fick jag tips om Breathing Earth. En sajt helt i linje med Hans Roslings idéer om att statistik faktiskt kan ge aha-upplevelser om man bara visualiserar siffrorna på ett levande sätt. Koldioxidutsläpp, döda och födda som blinkande färger och prickar. En global lägesrapport från detta ögonblick.

***

Charlie Sheen

***

White Trash of the Day
Hur mycket WT är du? Sjukt kul.

***

Jag har bettat på att Linda Bengtzing kommer vinna melodifestivalen på lördag. Hur jag har kommit fram till det? Jag begrundade följande faktorer: Dags för äkta schlager tycker folk, det har blivit för mycket popcirkus. Bengtzing ser ut som att hon gillar Melodifestivalen – det handlar inte om att rädda en karriär, det ÄR hennes karriär. Det gillar folk. Alldeles för många poppojkar slåss om samma röster, det förlorar de på. De andra artisterna är bara udda, ingen röstar på udda när det verkligen gäller.

Dessutom var det extremt höga odds på Bengtzing. DET gillar jag. Låten minns jag knappt, förutom att den innehöll en klassisk tonartshöjning.

Och ja, jag gillar att kolla på Melodifestivalen. Okreddigt, lågt och white trash, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0