Bröllopbesvär


I sommar har jag varit på två bröllop och snart ska jag på ett tredje. Vilken ynnest. Gå på fest, äta god mat, dricka gott vin och dansa tillsammans med glada människor. Alltsammans saker som jag verkligen uppskattar och gärna sysselsätter mig med så snart möjlighet ges.

Mitt enda problem är detta: Jag har nu inträtt i ett tillstånd av sådant välmående att när jag ska ikläda mig mina finplagg, så skaver det på olika ställen. Det vill säga: Jag är för fet.

Inför det senaste bröllopet inhandlade jag därför ett par nya byxor. Valet av byxor avgjordes av det låga priset. Men kruxet var att byxorna bara satt klädsamt om jag placerade bältet i höjd med naveln. Aldrig tidigare i mitt liv har möjligheten att bära byxor på det sättet föresvävat mig. Jag har alltid varit en bältet-under-magen-man.

Ernst Günther har livremmen högt uppdragen i Änglagård, men eftersom Ernst inte är en självklar stilförebild så var jag minst sagt tveksam över att köra samma grej nu när jag skulle gå på bröllop.

Tricket var att låta skjortan hänga utanför. Då skymdes bältet och byxorna satt galant – gubbstilen var inte uppenbar. Jag intalade mig att upplägget var en diskret och praktisk lösning på mina klädproblem och gav mig av på bröllopsfest. Och det gick fint. Inga problem alls faktiskt. Ganska bekvämt till och med, både under middagen och när det var dags för dans frampå kvällskvisten. Jag fick mindre skav och mera svängrum, så att säga.

Så nu är den stora frågan inför nästa bröllop: Under eller över?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Under!

2011-08-24 @ 20:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0