Mystiskt försvinnade

Igår spelade bandetSintra. Det gick ganska bra tycker jag. Folk kom och gick, tittade på keramik, åt gratistilltugg och sneglade på oss där vi stod i ena hörnet av lokalen och försökte se avslappnade ut. Det var längesedan vi spelade inför publik, så en aning spända och stela var vi allt, men förhoppningsvis så märkte ingen det.

Det märkliga är hur man påverkas när allas blickar är riktade mot scenen. Texterna och melodierna blir plötsligt flyktiga och svårfångade. Flera gånger uppfann jag nya textrader, skapade nya melodier och flyttade på verser och refränger under konserten. Men mina alerta kollegor rörde inte en min utan hängde helt sonika på. Fördelen med att spela i ett helt okänt band är att ingen vet hur det ska vara.

Martin Börjesson tog två fina bilder som du kan se på hans fotoblogg.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ser fram emot att se er live snart med era nya låtar! När blir det av? Kram

2010-10-03 @ 17:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0