Gott och blandat

Anna Schärlin Göteborgs Posten

Frugan var i tidningen idag. Ett helt uppslag i GP fick hon breda ut sig på. Hon var söt i sin rosa Egg & Milk-klänning och lyckades nämna mig några gånger också, så jag har beslutat att behålla henne :-)

En fin artikel tycker jag.

***

Harrejavvlar vad tiden går fort. På söndag är det redan första advent, men barnen har faktiskt filat på sina önskelistor en tag nu. Min favoritlista står min yngsta dotter för. Den lyder som följer:

Bilnyckel som man kan vifta med
Mikrofon
Cykelkorg
En riktig apa
Tomte
Död strumpa

***

Nu är omslaget till The Elliots skiva nästan helt klart. Så snart borde CD-skivorna kunna gå till tryck. Vi är inte så snabba, men undra om inte vi också kanske är de allra mest upptagna bandmedlemmarna i världshistorien. Inte med musik alltså - utan allt annat – mest jobb och familj. Mitt-i-livet-stressen för samtliga är så skrattretande att jag inte ens ska försöka beskriva det.

***

"Årets julklapp" är en iPad i år. Lite mystisk med tanke på att den inte är officiellt lanserad i Sverige ens. Men tomten har varit snäll mot mig, jag köpte nämligen en padda till mig själv när jag var i USA.

Kan redan nu avslöja att den, precis som de flesta andra produkter som utsetts till "Årets julklapp", är sjukt överskattad och rent av onödig. Helt i linje med bakmaskinen, spikmattan och de elektroniska husdjuren. Men en kul leksak för barnen är det...för...hrmmm...7500 kronor...

Kommentarer
Postat av: Lena

Härmis:-)

2010-11-26 @ 21:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0