Läget just nu

Vi fortsätter att spela in skiva med The Elliots. Det är som att sy ett gigantiskt lapptäcke av idéer som sakta fogas samman till en helhet. Gitarrslingor, hi-hatpålägg, körer, synthmattor, handklapp, trummor, sång. Några veckor till kommer det att fortgå på kvällar och helger. Du kan följa arbetet på vår hemsida och på Facebook.

***

Jag tänker inte skriva om snö. Det gör alla andra hela tiden. Det räcker nu.

***

Vi funderar på att boka en resa till Korsika i slutet av april. Jag drömmer om att dricka pastis på en uteservering i gassande solsken. Jag nöjer mig faktiskt med det. Behöver inte bada i havet eller steka på en soldränkt strand. Bara jag får lite värme, god mat och dryck och nya fräscha intryck. Är det tillräckligt varmt på Korsika i april? Eller ska man åka längre söderut?

***

Hmmm. Göteborgsvarvet 22 maj? Jag är anmäld, men just nu är jag så otränad att blotta tanken på en halvmara känns plågsam. Småfet och trött sammanfattar dagsformen. Måste komma igång snart, men omständigheterna har satt stopp för all träning de senaste månaderna. För mycket jobb, musik och så det där vita kalla som jag inte ska skriva något om.

***

Vikten är ett annat problem som hänger ihop med ovanstående inlägg. Magen känns i vägen när jag sitter ner. Har säkert gått upp tio kilo sedan innan jul. Måste komma igång med att ta tag i det också. Se ovanstående inlägg för ursäkter.

***

Projekt husfixande står still. Jag har målat en innerdörr. Alla andra snickerier är fortfarande omålade. De stirrar slitna och molokna på mig och bara ber om att jag ska ta mig an dem. Snart mina vänner ska det bli av. Se ovanstående inlägg för ursäkter.

***

Vattenverket har skickat ett brev där de ber om att vi ska läsa av mätarställningen. Tydligen har de tidigare ägarna av huset inte läst av vattenförbrukningen sedan 2006. Och det ska egentligen rapporteras varje år. Problemet är bara att jag inte hittar vattenmätaren. Jag har kollat överallt. I alla skrubbar i källaren, på vinden och de två våningarna därimellan. Ingenstans någon mätare. Jag pratade med en vänlig dam på Vattenverket. Hon beskrev målande hur mätaren ska se ut: "En liten bullig blå låda, jag kan nästan med hundra procents säkerhet säga att den är blå, cirka tjugo centimeter bred, den ska sitta där vattenröret kommer in huset, antagligen i källaren eller pannrummet". Bra så. Men ändå ingen vattenmätare. Jakten går vidare.


Kommentarer
Postat av: Cathrine W Falk

Vår vattenmätare sitter olägligt nog utanför huset, så man måste klättra ned i en brunn för att kunna läsa av. Inte alls mysigt - fullt med extremt stora skalbaggar och sånt...

/Cathrine

2010-02-28 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0