Tillbaks med fredagsmusik



Mountain Man levereras tillsammans med min comeback som bloggare efter ganska så sporadisk sommarrapportering. En sommar som började med en vecka i Portugal och rullade på med oplanerade nedslag på västkusten. Det blev en en hel del fix och trix på hemmaplan, men också bara lata dagar med sol, bad och annat som föll oss in.

***
Barnen började i skolan den här veckan. Men eftersom Oskar Fredrikskolan renoveras så får våra två äldsta tjejer flytta till varsin ny skola under ett år. De huserar i gråa baracker på skolgården på Nordhemskolan respektive Annedalsskolan. Spänningen var enorm inför det nya skolåret. Men jag får erkänna: Det verkar vara okej trots alla farhågor. Lite trångt, men fräscht och snyggt.

***
Nu har jag jobbat i två veckor. Högsta växeln direkt, med massor av kampanjer som ska levereras i hög takt. Märkligt hur fort man vänjer sig.

***
Way Out West var en annan hållplats under sommaren. Bara en stenkast från huset. Massor av musik. Kul men ändå lite av en besvikelse. Jag missade de där riktiga höjdarkonserterna och blev lite irriterad över bristen på vettiga sittplatser när jag ville käka eller dricka öl ur plastmugg. (Gubbigt, jag vet.) Allt för ofta blev vi sittande på en lerig gräsmatta eller en smutsig bit asfalt en bit ifrån bajamajorna med vår hamburgare. Inte så citychict direkt.

Tidningarna skrev inte rad om just det problemet, men det beror väl helt enkelt på att journalister dricker sin öl backstage i någon trevlig bar med fina, mjuka utemöbler och rockstjärnor som minglar
.
Jag stod för övrigt bakom hela Sveriges samlade musikjournalistkår under Pavementkonserten. Där stod Expressen sida vid sida med Aftonbladet. Och killen från Svenska Dagbladet snackade lite med DN:s utsände korrespondent. Ingen risk för att tycka fel här inte. Betygen samordnas diskret, så att ingen behöver genera sig offentligt.

***
Over and out. Jag hoppas kunna återkomma lite mer regelbundet under hösten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0