Ölrepubliken


Jag har hittat bildbevis på att jag var på invigningen av Ölrepubliken i fredags. Bilden är från bloggen
Schnille och Schmak som på ett föredömligt sätt rapporterat från kvällen och det är jag tacksam för eftersom mina sista minnen därifrån är lite dimmiga. Många smaskiga öl blev det!

Ölrepubliken ägs av samma gäng som driver The Rover och ligger vid Kronhusbodarna i forna Delirium Cafés lokaler. Färgen hade knappt torkat på väggarna när vi steg in i baren. Det visade sig vara ett riktigt schysst ställe med många godsaker i kranarna. Mycket svenskt naturligtvis. Bra utbud överlag - även på matmenyn - och som alltid när ägarna Nicklas och Pelle är inblandade så är servicen av yppersta klass.

Min enda invändning är att det känns som att Ölrepubliken ännu inte har funnit sin egen tydliga inriktning. Vid premiären skiljde sig t.ex. ölutbudet inte så extremt mycket från moderskeppet The Rover. Men det kanske är orättvist att uttala sig om efter bara en kväll. Mycket kommer säkert att sätta sig efter hand.

Jag ser redan fram emot nästa besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0