Dålig uppladdning inför Göteborgsvarvet

Nu tar jag bort min Nike+ avatar från bloggen. Den var så deprimerande att se. Den senaste tiden har den nämligen inte rapporterat om några löprundor för undertecknad. Men jag siktar ändå på att fixa Göteborgsvarvet.

Det går trögt med löpträningen. Jag har inte sprungit på nästan en månad eftersom jag varit så genomförkyld hela tiden. Ständigt snuvig, bihålorna har nästan exploderat emellanåt och jag vaknar ofta med halsont. Gnällig? Ja. Ursäkter? Kanske. Men det har faktiskt inte känts hundra att ge sig ut och springa. Och jag gillar faktiskt att springa hur otroligt det än låter.

Senaste gången kutade jag från Andra Långgatan till Torslanda med ryggsäck och packning. En nätt sträcka på 17 km längs Sveriges fulaste vägsträcka. Den har faktiskt blivit utnämnd till det. Göteborgs renhållningsverk, Preemrafffinaderiet, Volvofabriken, slagghögar, grustag och soptippar är några av sevärdheterna längs vägen. Kanske var det den utflykten som satte fart på alla virus och infektioner i kroppen.

Men jag är fortfarande inställd på att springa Göteborgsvarvet i maj. Det blir premiär för mig. Målet är att komma under två timmar. Vi får se hur det går. Avataren kommer tillbaks när jag fått upp träningstakten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0