Vilken uppståndelse!

Båtturen

Kajsa ville ha en båt när vi var nere vid stranden. Så självklart tog hon min löparsko. Plums! Och självklart tog hon skon med Nike+ sändaren i. (En liten manick som ligger i skosulan och räknar stegen när jag springer. Signalen sänds till en mottagare på min iPod som registrerar löprundan på nätet.) 

Efter att vi bärgat skon från havets vågor utförde jag hjärt-lung-räddning på sändaren för att se om den funkade, men EGK-kurvan var helt spikrak. "Vila i frid" mumlade jag tyst för mig själv när jag insåg vad som skett. Sändaren var död.

Men så skedde ett mirakel. Efter att ha torkat i solen en stund så funkade den plötsligt igen. Av pur lycka beslutade jag mig för att springa ett extravarv i den stekande solen. Det var slitigt, svettigt och underbart skönt. Halleluja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0