Semesterrapport 5 - Andra Långgatan/Änggården


Jag är tillbaka på Andra Långgatan efter en vecka i Skåne. Här är märkligt lugnt. Många restauranger och butiker är stängda och det är inte samma genomströmning av folk som det brukar vara. Jag spanar ut genom fönstret på gatusoparen och försöker vänja mig vid tanken att vi faktiskt ska flytta härifrån snart.

Vi har trivts väldigt bra i huset och det här kvarteret. Vi kommer sakna det. Jag tror till och med att jag kommer att sakna skriken och stojet från gatan varje helg. Och musiken som alltid dunkar från Jazzå på söndagkvällarna. Eller lyxen att alltid kunna köpa hämtmat när vi varit för lata för att laga själva. Och tanken på att jag alltid kan gå 7-Eleven och köpa en glass mitt i natten om jag får lust. Även om det inte hänt så ofta. (Aldrig, när jag tänker efter) Och framförallt kommer jag sakna att alltid vara redo för att slinka ner till The Rover på en (!?) öl när någon kompis ringer. Det sistnämnda har däremot hänt ganska ofta.

Samtidigt är det spännande att vi snart flyttar till radhus i Änggården. Radhuset kallas Trollkarlshuset av grannarna eftersom en magiker ägt huset ett tjugotal år. Fast själv bodde han bara där två år eftersom han tydligen jobbade i Paris för det mesta. Själva huset ligger i mitten av en länga med fem hus; två våningar plus vind och källare som är ganska slitna just nu. Men med lite spackel, färg och massor av jobb kommer vi att fason på det. Kök och badrum är nyligen renoverade så dem låter vi vara till att börja med. Nu är bara kruxet att hitta hantverkare som kan börja jobba om några veckor - utan att vi blir ruinerade på köpet. 

Fast sånt ordnar sig alltid. Just nu fortsätter jag att njuta av semestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0