En joggare talar ur skägget

                


Min första iPod gick sönder för några veckor sedan, så ikväll var det löparpremiär med min sprillans nya iPod som jag fått av Apple på garantin. Ouch, joggingturen var tung. Tunga ben. Tunga andetag. Men det gjorde inget. För när jag kom hem hade tjejerna bakat kladdmuffins. Mmmm. Det var gott. Med ett glas mjölk.

Målet är att klara Göteborgsvarvet i maj och att samtidigt behålla vikten. Alltså varken öka eller minska alltför mycket på vågen. Just nu pendlar jag runt i snitt 85 kg. Efter helgen brukar jag ligga på 86-87 kg och på fredag på 83-84 kg. Jag äter ganska sansat på veckodagarna och njuter desto mer på helgerna. Det passar mig ganska bra just nu, men så småningom har jag tänkt att börja styrketräna litegrann och då kanske jag får lägga upp det annorlunda.

Du kan följa mina joggingresultat längst ner till höger på den här sidan. Min avatar rapporterar hur långt jag sprungit direkt när jag tankar över löprundorna från min iPod till Nike+:s hemsida. Ikväll blev det 4,42 km.


Kommentarer
Postat av: Chris cross

Bra jobbat, skall snart springa ikapp dig...

2009-01-28 @ 09:28:58
Postat av: kolan

petur!!! jag är så imponerad av dina prestationer - träningen, viktraset, musiken, caféet mm. så kul att läsa om dig och din fina familj...



tråkigt med trigger, men kanske någon mening med det? har du funderat på att skriva en barnbok?



ha det så bra, hälsa familjen.

kram kram

2009-01-29 @ 11:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0