Lite uppfångning av allt möjligt...

Jag har varit ute ur bloggloopen ett tag nu. Men jag skyller på det goa vädret. Mycket jobb, kalas och allergi har satt käppar i hjulen för min tid vid datorn. Skönt att veta att jag inte är en cyberjunkie i alla fall. Detta har hänt:

Helgen kom med stormsteg. Fredag, lördag och söndag spenderade vi på Tjörn för att snylta riktigt mycket på mina svärföräldrar. Helt fräckt ställde vi till med släktkalas i deras hem. Kusiner, mormor, farmor, morfar, moster och annat löst folk firade Moa och lillekusinen Gustav. Ett härligt kaos!

***

Jag har varit så äckligt allergisk ha jag nästan slutat att fungera. Snorig näsa, kliande ögon och en trötthet som gränsar till narkolepsi har varit symptomen.

***

Vi är numera tre musketörer i The Elliots som snickrar på nya låtar. I söndags spelade vi in en demolåt i akustiskt avskalad sättning. Det kändes bra. Än så länge håller låtarna.

***

Det känns ibland som jag är med i en ganska kass dokusåpa på jobbet. Åtminstone när man läser branchtidningar som Resumé och Dagens Media. Den senaste tiden har det skrivits en rad artiklar om företaget med minst sagt varierande nyhetsvärde.
Bland annat här, här, här och här.

***

Samtidigt lyckades den helt galna historien med den skjutne greven och reklambyråchefen (som sen visade sig vara oskyldig) ändå få uppmärksamhet som sträckte sig långt utanför den vanliga ankdammen. Nyheten bidrog definitivt till att förstärka den redan pikant bizzara stämningen på kontoret. För att inte tala om hur totalt utflippad veckan måste varit för den utpekade reklambyråchefen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0