Minustjugokilosjubileum!

Minus 20 kilo!!!


Tjohooo! Nu har jag gått ner 20 kilo! Jag började jobba med min vikt den 16 april i år, så det har tagit drygt fem månader att nå hit. En väldigt skön känsla faktiskt. Jag mår bättre - sover bättre, orkar mer, har inte halsbränna som jag alltid hade förut och promenerar till jobbet varje dag. Fyra par nya byxor har jag behövt köpa, men eftersom min vikt har en tendens att åka berg-och-dalbana så har faktiskt jag sparat tröjor och skjortor som passar bra nu.

Vilken metod jag använt? Tja, min egen får man väl säga. Jag åt Modifast de första tre veckorna. Men nu handlar det mest om att jag försöker att äta rätt - mer grönt och mindre fett och socker - och ta mindre portioner. Fast vissa luncher byter jag fortfarande ut mot Modifast. Som motion har har jag främst försökt att röra mig mer i vardagen, men på senaste tiden har jag också börjat att jogga då och då.

Resultatet? Jag har gått från 116,3 kg till 96,2 kg. Lite mer än ett hekto om dagen har försvunnit. Midjemåttet är sju centimeter mindre, men där finns fortfarande lite kvar att få bort.

Nästa mål är att gå ner ytterligare tre kilo. Då är jag nämligen inte överviktig längre - i alla fall enligt BMI-skalan. Om jag klarar det, så ska jag fira. Kanske med en fin middag någonstans. Det är jag värd tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grymt jobbat! Vad duktig du är!

2008-09-19 @ 09:24:31
Postat av: Fredrik

Öl idag? Rover kl 17.00? :-)



/Fatass

2008-09-19 @ 13:47:20
Postat av: Fredrik

7:ans efteråt, halvspec med räk?

2008-09-19 @ 13:49:17
Postat av: dachess



Riktigt bra jobbat, grattis!

Imponerande med sådan självdisciplin





2008-09-22 @ 00:08:58
URL: http://dachess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0