Torsdagsrep

Guitar Man

The sun is setting down
on this godforgiven town
and I'm heading home now

Feeling lost and out of place
I am bleeding from my face
but I'm heading home now

Vad betyder texter till låtar egentligen? Jag fattar sällan innebörden, men tillsammans med melodin får de ofta ändå en mening. Åtminstone om det klickar mellan orden och tonerna.

Noel Gallager sa i en intervju jag läste någonstans att han inte har en aning om vad orden till Wonderwall betyder, de bara lät bra när han skrev dem. Ändå är jag helt övertygad om att miljontals människor har nynnar med och tyckt att innebörden är helt självklar. And after all...I'm your Wonderwall. Jag är tyvärr kass på texter. Jag skulle inte ha en chans i helvetet om jag ställde upp i den där TV-showen där den som minns flest sångtexten vinner (Heter den Singing Bee?).

Det värsta är att jag inte ens minns mina egna texter som jag skriver till The Elliots. Och inte heller vet jag alltid vad de handlar om. Ovanstående rader snickrade jag ihop på cirka fem minuter idag. Orden låg skönt i munnen. Ge mig lite tid, så kanske jag vet vad de betyder också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0