Veckans karaktärstest

Frestelsehyllan


Mer viktsnack. Förra veckan började vi att tävla i viktnedgång i bandet. Alltså den som går ner mest vinner. Aktiviteten som internt kallas "Hetsras 2008" ska pågå fram till jul. Resultaten redovisas löpande i ett fantastisk excelark, som sammanställs av bandets egen IT-konsult Christian. Där finns allt man kan tänka sig; BMI, fettprocent, viktnedgång i kg och procent, med mera, med mera...

Den här veckan lyckades jag faktiskt gå ner 1,5 kg, men då joggade jag fem kvällar och tog det väldigt lugnt med mat och dryck i helgen. Just helgen vilket brukar annars vara den vanligaste källan till strul med vikten. Men mina 1,5 kg är dock inget jämfört med de 3,2 kg som en annan tävlingsdeltagare lyckades gå ner under veckan. Det kommer att bli tufft att hävda sig i konkurrensen. Jag har ju trots allt redan gått ner 25 kg under året som gått. 

Sen hjälper det ju inte direkt att min arbetsplats är rena Sodom och Gomorra när det kommer till snask. Fotot här ovan visar hyllan som står i entrén till kontoret. Den är fylld med olika sorters chokladkakor som en av våra kunder saluför. 

Och ja, det är bara att ta för sig och äta hur mycket man vill. Helt gratis... 
Snacka om karaktärstest av stora mått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0