Svära på franska

Quel Bordel! Har inte skrivit på nästan en vecka.

Midsommar har passerat. Vi firade hemma hos Jonny och Marre tillsammans med massor av barn. Min isländska kusin Dagný tyckte att dansen kring midsommarstången var som en isländsk jul, fast man dansade runt en stång istället för en julgran. Jag drack öl. Jag drack snaps. Jag rökte cigarr. På natten ville mina fingrar inte lyda när jag spelade Guitar Hero II. Alla ungar var fortfarande vakna när vi gav oss av från Björlanda halv två på natten. Men när bilen stannade utanför huset på Andra Långgatan sov alla. Det var lite meck att få upp alla lealösa kroppar till lägenheten...

Affärerna i stan har sommar-rea, så jag gav mig av och shoppade för första gången på länge. Ett par byxor från Acne blev det. Personalen var trevlig. Tre av dem sa samma sak till mig oberoende av varandra: "Riktigt fina jeans, i en väldigt fin japansk bomull och sömmen i byxbenet är välsydd med en väldigt särskild teknik." 

Min mamma har haft kalas i idag. Grattis på födelsedagen!!!! Puss! Puss!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0