Löparbakis

Jag har haft något slag motvilja att skriva här den senaste tiden. Vet inte riktigt varför. Har inte orkat liksom. Men just idag har ett stort glas Alvedon piggat upp mig och tillfälligt motat bort huvudvärken som jag vaknade med imorse, så jag gör ett försök.

Som sagt, när jag vaknade imorse ångrade jag bittert att jag envisades med att springa en lååång runda igår. Hemifrån Andra Långgatan sprang jag över Göta Älv-bron, längs med Älvstranden sedan över Älvsborgsbron och hem igen. Det var kallt i snöglopet. Jag huttrade och lade mig i badet när jag kom hem. 

Det är märkligt. När jag springer så långt på kvällskvisten, så verkar det inte spela någon roll hur mycket vatten jag dricker. Jag sover oroligt, som om jag druckit fem starköl, och vaknar på morgonen med en baksmälleliknande känsla i hela kroppen. Seg och trött. 

Bakis, fast utan det roliga kvällen innan. En ganska dålig deal tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0