Killar med karaktär

Eftersom jag är ledig idag och tänkte starta ett nytt liv imorgon tog jag chansen att dricka lite öl med min vän Mathias igår kväll. Vi gick till vårt stamhak The Rover, här på Andra Långatan. Som vanligt skulle vi bara dricka två öl och som vanligt slutade det med betydligt fler. Christian dök upp senare på kvällen och trots att han tydligt deklarererade att INTE skulle smaka alkohol, så slutade det men två, tre öl för honom också.
      Den ytterst trevlige bartendern Nicklas lotsade oss genom den rikliga floran av fantastiska fatöl; jag drack bl.a. Indianviken Pale Ale, Oppigårds Smithy Ale, Fullers London Porter och avslutade med den majestätiskt goda Samuel Adams Imperial Pilsner, en brygd med enastående beskhet.
     Kvällen slutade med djuplodande analyser av bandets demos hemma i Mathias vardagsrum. Som tur är bor vi i samma hus, så det var enkelt att släntra hem och nana. Idag kändes huvudet tungt, men det var det värt! Kul kväll.

Kommentarer
Postat av: Hank

Samuel Adams är en fin jävel.

2008-04-16 @ 00:48:53
URL: http://hanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0