Ord till salu

Från och med imorgon är jag en frilansande copywriter. Och det är helt mitt eget val. Först och främst ska det bli roligt att kasta mig ut i en annan, lite friare tillvaro. Fast känslan innehåller en släng av nervositet också.

 

Jag har ju haft en frilansperiod tidigare i mitt liv och jag trivdes helt ypperligt. Att jobba med olika människor, kunder och uppdrag är kul. Det ger nya impulser och infallsvinklar som i sin tur alstrar energi och lite extra motivation. Just nu känner jag att det kommer att passa mig bra. Dessutom hoppas jag att jag ska kunna ägna lite mer tid år mina sidoprojekt som ligger nära både hjärtat och hjärnan – Egg & Milk och The Elliots.

 

December ser redan nu ut bli fullsmockad med jobb. Och det är ju bra.

 

Apropå jobb: Det senaste som jag producerat på Trigger är en sajt för Durex i Norge. Sex och kärlek är onekligen spännande. Men sajten bevisar också det som vi länge vetat. Allting blir lustigare på norska. Meningen ”Ha gjerne henerne på guttens rumpeballer….” är ett lysande exempel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0