Gott och blandat

The Elliots spelar live

När man ska spela live i direktsändning för första gången så kan det ju lika gärna vara i både radio och tv, eller hur? Det gick väldigt bra i alla fall. Framförallt var det kul att vara med hos morgongänget i Bandit Radio och Kanal Lokal i fredags. Det blev en massa snack om Island, vilket var otippat. Och sällan har vi i The Elliots varit så avslappnade på scen, men den lilla, lilla studion och de genuint trevliga människorna gjorde att vi trivdes väldigt bra.

Helgens sirap:
När jag senare på kvällen såg Ron Sexsmith på Storan, så slog det mig att hans nya lugg inte var helt olik Brolles. Fast hans trånga, vinröda kavaj fick honom att se ut som en alkad cirkusdirektör. Runt mig satt Anna och mina vänner och nickade till, fast jag njöt av varje sekund. Tråkigt, sa någon, fast bra. Då är väl jag tråkig då, för jag tyckte bara det var bra. Ett riktigt band med trummis och allt hade varit kul att se, men det är melodierna, harmonierna och texterna jag diggar. Sockersött skrev Kai Martin dagen efter i GT. Fast då har nog herr Martin inte lyssnat på de syrliga texterna. Och jag smakar gärna sötsur kanadensisk sirap i min ensamhet, när alla andra har somnat.

Helgens klimax:
Nike+ och min nya iPod har fått mig att kuta flera gånger i veckan. Sju kilometer sprang jag i söndags och då upptäckte jag den perfekta joggingmusiken: Glasvegas. Shit pomfritt asså. Vilken power! Jag var fräsch som en nyponros när jag anlände till porten för att stretcha. 

Helgens antiklimax: 
En flaska "Black Orval" på Bishops Arms. "Praktiskt omöjlig att få tag på" stod det på skylten i baren. Jag som faktiskt besökt det legendariska trappistbryggeriet gick på det. "Black Orval" hörde jag aldrig talas om när jag var där, det måste vara en nyhet. Men när jag smakade visade det sig vara något jag kände igen: Munkarnas egen brygd som jag fick smaka innanför klostrets väggar. Det är en alkoholsvag, utspädd variant av det vanliga Orvalölet som munkarna dricker till sina måltider.

 Alltså en 33 cl folköl. För 225:-...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0