Sigur Rós tar över YouTube

Jag är född och uppvuxen i Göteborg men har alltid varit isländsk medborgare. När min mamma, som bott i Sverige i över 35 år, talar om sitt forna hemland Island, kallar hon det fortfarande hemma - "heima".

Imorgon den 7 mars tar Sigur Rós, och deras film som heter just Heima, över YouTube. Filmen dokumenterar bandets hemvändningsturné till Island 2006. Efter intensivt turnerande världen gav de en rad gratiskonserter runt om landet. Det blev både de publikmässig minsta och största konserterna i deras karriär.

Jag har inte själv sett filmen, men den här trailern gör mig sugen att se den.
Och den får mig att längta till den där karga ön mitt i Atlanten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0