Nostalgi med en smal Ebbot

En av mina lyckligaste ögonblick i livet var när Ebbot knäade mig i pannan. Det var på Magasinet, rockklubben som låg på Magasinsgatan. Jag stod längst fram när Ebbot gjorde nåt slags spasmiskt hopp. Jag såg stjärnor när smällen kom, men kände att det ändå var en ynnest att det hände just mig. Det bidrog liksom till urladdningen.

Tidigare på kvällen hade för övrigt Anna lyckats att skälla ut delar av bandet.
"Hallå där, kön börjar därborta!" säger hon i en extremt spydig ton när Ian Persson passerar med gitarrfodralet i handen. Varvid Persson vänder sig om med en förtvivlad min "Men vi ska ju spela här ikväll..."

När jag hittade den här filmen på YouTube blev jag nästan lika lycklig som då.
Ebbot smal och välfriserad som en pudel.
Björn Olsson ser ut som femton, i en grungig outfit.
Och så saxofonen...


Kommentarer
Postat av: Patrik Lindqvist

Fantastisk nostalgi i denna video. Jag tror att dagens Ebbot är en alien som har stulit hans skinn a la' Men in Black. Det måste bara vara så...
Känns som Hultsfred 89.

Ha det

//Patrik

2008-04-05 @ 14:32:40
Postat av: Petur

Din "Men In Black"-teori förklarar en hel del faktiskt...
Så måste det vara!

2008-04-05 @ 22:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0