Blådårar!

Just nu hatar jag smurfarna. Just det, du läste rätt: Smurfarna. Skälet är rätt enkelt. De har blåst mig på stålar, närmare bestämt 900 spänn. De sluga, äckliga lilla rackarna.

Det hela började med att Stella undrade om jag hade något spel på min iPad, så kollade jag bland apparna och hittade ett spel som var gratis att ladda ner. Ett smurfspel där man skulle odla grödor och köpa mark eller något sånt. Jag tittade inte så noga, utan var bara nöjd med att Stella verkade gilla spelet. Sedan fick hennes lillasyster testa också. Även hon pekade och fixade på skärmen och verkade gilla de blå dvärgarna. Till sist tror jag att deras storasyster spelade en omgång också.

Fine. Men så gick det någon dag eller två. Då dyker det upp tre mail från Applestore. Digitala kvitton som visar att pengar har dragits direkt från mitt konto. För hallonbuskar. Först fattade jag inget, men sakta gick det upp för mig att den girige lille gammelsmurfen dragit cash varje gång ungarna klickat på nya plantor. Och kvittona fortsätter att rulla in - i samma takt som mina pengar rullar ut. Nu är det alltså uppe i niohundra spänn!

Självklart tog jag genast bort spelet, men det hjälper inte. På bara två dagar och kanske någon timmes spel sammanlagt, så har smurfmaffian rånat oss brutalt. Inget lösenord har krävts, det har räckt att ungarna intet ont anande klickat runt i den gulliga smurfaffären, som alltså egentligen är en förtäckt utpressarverksamhet.

Skandal tycker jag, så imorgon ska jag börja jaga smurf. På något sätt ska jag få tag i Gudfadersmurfen som ligger bakom hela det här upplägget och tvinga honom att betala tillbaka mina pengar. Om det så krävs att jag muddrar Steve Jobs eller kallar in Plus-gänget!

Nu ska blått blod flyta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0