When fate hands you a lemon, make lemonade

 
 
 
Tur och retur Stockholm. Jag har börjat vänja mig vid den rutten. Ibland har jag gjort den tre gånger på en vecka. Men idag tog jobbresan en oväntad vändning. Mötet var inställt fick jag veta av mina Stockholmskollegor i samma ögonblick som jag klev in på kontoret. Bara att återvända till Göteborg med oförättat ärende, helt enkelt.

Men inget flyg skulle lyfta ännu på några timmar, därför ringde jag en kompis. Och visst, hon hade tid med lunch. Efter en promenad på tio minuter befann jag mig plötsligt på Expressens redaktion. Fick en rundtur och plockade med mig massor av gratisbilagor - Mitt Kök, Extra och Söndag. Åt fantastisk gårdskyckling med tryffel- och champinjonsås på en närbelägen liten restaurang. Snackade skit, drack kaffe och promenerade i solen på Lilla Essingen. 
 
Briljant avslutning på ett fiasko.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0