2011

Årets bästa skiva: "Bad As Me", Tom Waits
Raspiga skrönor och nostalgiska vaggvisor som växer för varje lyssning. Waits tillbaka i högform.

Årets bästa resminne: Ridning på Island
Anna och barnens leenden när de ridit genom lavafälten utanför Reykjavik.

Årets bästa bok: "Alla monster måste dö", Magnus Bärtås och Fredrik Ekman
En reportagebok som tar utgångspunkt i en knasig gruppresa genom en stenhård diktatur. Roligt, lärorik och fascinerande. Jag beställde boken den 15 december och den 17:e dog Kim Jong-il. Mystiskt sammanträffande eller ett tecken på mina mediala förmågor?

Årets sämsta pryl: Familjens Hyundai Santa Fe
En bakteriehärd på hjul med strulande växellåda, lynnig radio, rispig lack och blinkers som ballat ut.

Årets milstolpe: 40 år
Att ha ett riktigt födelsedagskalas var oförglömligt för ett julibarn som sällan firat med fest.

Årets bästa bästa TV: "Den som dräper"
Dansk thrillerserie med idel starka skådespelare.

Årets tråkigaste: Benen och armen
Alla timmar på akuten och i ambulanser p.g.a. av familjeanslutna armar och ben som dragits ur led och skadats vid olika olyckor kunde jag varit utan. Dessutom fick jag en p-bot på sjukhusets parkering...

Årets bästa film: "Black Swan"
En intensiv filmupplevelse. Å andra sidan har jag inte sett så många nya filmer i år så konkurrensen var inte så stark.

Årets roligaste: The Elliots
Att släppa "Love|Decay" och spela live var kul, kul, kul.

Årets bästa tidning: "Filter"
Precis som förra året fortsätter Filter att leverera artiklar som öppnar nya vyer. Både högt och lågt.

Årets bästa konsert: Prince på Way Out West
Den lille mannen gick ut hårt och sedan ökade han. Svänget, energin, låtarna och karisman knockade mig ur skorna. Jag har knappt kommit i dem sedan dess. Halleluja!

Årets viktigaste: "Det du inte såg", Patrik Sjöberg
Många vågar inte glänta på dörren till mörkret kring övergrepp på barn. Patrik vågade. Han slog upp den på vid gavel och gav en omisskännligt kaxig röst till alla barn som drabbats av det svartaste svek som finns. Respekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0