Måndagsmusik



Det här har jag lyssnat på den senaste tiden. Ane Bruns nya album "It all starts with one" är återhållet och majestätiskt. Det representerar ett väldigt musikaliskt kliv framåt för henne. Ane Bruns vackra röst har mognat, fått mer karaktär och träder fram i avskalade, mörka arrangemang. Samtliga låtar är starka, men det är det inledande spöklika spåret "These Days", singeln "Do you remember" och duetten "Worship" med Jose Gonzales som får mest fäste hos mig. Utan tvekan en av årets starkaste "svenska" album hittills.

***

The Elliots har fått med en låt tv-serien "The Vampire Diaries". Ett osläppt spår som heter "Blood Call" som passande nog har ett blodtörstigt tema. Inom kort släpper vi låten som singel för att möta efterfrågan från seriens fans. Det är en tung, gitarrbaserad låt med influenser från både Iggy & The Stooges och The Doors.

***

Jag ser fram emot konserten med Ryan Adams på Konserthuset om en månad. Hans nya låter på kommande plattan "Ashes and Fire" har samma innerliga känsla som hans första alster på "Heartbreaker" och "Gold". Han brukar vara oförutsägbar live, men jag har en bra känsla i magen. Det kan bli riktigt bra det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0