Bruset



Det är inte havet. Det är inte ett glas samarin. Nej, bruset i mina öron är resultatet av två dagars repetitioner med bandet. Från förmiddagen till sena kvällen har vi stått i studion på Hisingen, där Herr Storm är chef. Fantastisk bra ljud, men lite högt emellanåt. Förlåt, starkt heter det. En viktig distinktion. Högt syftar på tonernas läge på tonskalan - det går att spela höga eller låga toner – medan starkt syftar på ljudstyrkan. Detta påpekar Herr Storm tålmodigt varje gång någon förväxlar begreppen.



Vi spelar samma låtar om och om igen. Det blir som någon slags meditation till slut. Svårt att veta var allt börjar och slutar. Minne, motorik och samspel sätts på prov. Vi diskuterar ackord och fills och pads och allt vad det heter. Trettio till fyrtiofem minuter musik ska det bli. Men just nu är det bara konsert i mitt huvud. En brusig natt väntar.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej,

Jag har ett erbjudande angående marknadsföring på din blogg.

Kontakta mig om du är intresserad.



Bästa Hälsningar,

Jessica

Jessica.green.hp [AT] gmail.com

2011-05-16 @ 14:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0