Telia Kontor vilar bland fiskarna



Jag har fått ett paket från Telia. Nyfiket sliter jag upp lådan, det står nämligen på paketet att jag skall få "en försmak av Telia Kontor". Redan här borde jag bli misstänksam, för layouten skriker inte direkt smak och finess. Nej, jag tänker snarare på någon tidig version av clip art...



Men, oj! Titta vad som ligger i paketet: Två mazariner! Ahh! "En försmak". Nu fattar jag.

Eller gör jag? Vad menar de egentligen? Smakar Telia Kontor som en inplastat mazarin?

En käck uppmaning att bjuda mina kunder på den ena mazarinen gör inte saken bättre. Tror inte att Telia riktigt har känt in målgruppen här...



Men nu till det själva crescendot på denna häpnadsväckande varumärkesupplevelse i min brevlåda.

Vad ser jag genom plasten? Är det inte...? Jomenvisst. Efter en närmare kontroll får jag mina farhågor besannade. Mazarinerna är mögliga. Nu snackar vi branding som gått riktigt snett. En försmak av Telia Kontor med inplastade - mögliga - mazariner!?

Varför inte lika gärna skicka ett avskuret hästhuvud eller två fiskar inslagna i ett blodigt paket? Då hade utskicket definitivt gjort ett starkare inttryck. Och Telia hade haft mig som ny kund. Garanterat.

Tro det eller ej Telia: Mazarinerbjudandet kan jag motstå.

Kommentarer
Postat av: Lisas syster

Holy crap. Och du skojar väl inte ens? Glad att jag slipper ett sånt utskick från Stofilföretaget.

2012-01-01 @ 20:38:29
URL: http://flitigalisassyster.blogspot.com/
Postat av: Eva Lövgren

Hej



Jag vill gärna påpeka att dessa felaktiga Mazariner inte på något sätt är Telias fel! Det är vi på Delicato som har gjort en miss och levererat Mazariner med för kort hållbarhet vilket i sin tur har resulterat i att Mazarinerna har möglat, vilket är mycket beklagligt.



Vi har mycket strikta kvalitetsregler i vårt bageri och är certifierade enligt BRC som är en mycket tuff kvalitetsstandard. Vi kontrollerar vårt lager med avseende på FIFO (first in first out ) varje vecka för att säkerställa att inga gamla varor skickas till våra kunder. Tyvärr har det blivit fel någonstans i vår process, vilket är mycket beklagligt, men beror på den mänskliga faktorn.



Våra Mazariner är väldigt goda och bakade av högklassiga råvaror såsom äkta mandelmassa och jag hoppas att du vill mejla mig dina adressuppgifter så att vi kan ersätta dig med värdecheckar som du kan köpa nya fullvärdiga Mazariner för.



Än en gång vill jag gärna påpeka att Telia inte bär någon skuld för detta!!



Med vänlig hälsning,

Eva Lövgren

Kvalitets- & Miljöchef

Delicato bakverk AB

2012-01-04 @ 11:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0