Långfredagsmusik













Solen har lyst över Göteborg och idag har jag påskstädat hela dagen. Det bästa med att ha riktigt dammigt hemma är att det märks skillnad. Inget knussel här inte. Dammet samlas i rejäla tussar i hörnen och under möblerna. Dammsugarpåsen blir en mjuk kudde på en kvart.

Sedan tog jag en löprunda med barnen. Det var tredje gången gillt. Jag har satt upp en utmaning för att vi ska börja röra på på oss tillsammans. Om vi springer 6 gånger blir det en biokväll. 15 gånger blir en badutflykt till ett äventyrsbad. 50 gånger blir en ny semesterresa.

När vi passerade genom Slottskogen låg grilloset som en dimma över parken. Faktum var att det stank av tändvätska, som på en årstämma för Pyromananernas Riksförbund. Det slår aldrig fel. Lite vårsol och BANG! sitter alla göteborgare på filtar på leriga gräsmattor, dricker rosé från BiB och kastar frisbee. Men grilloset är kanske inte så dumt ändå. På andra ställen runt om i stan ligger istället en omisskännlig doft av urin över grönskan. Gissar att det är alla tusentals liter piss, som hundar och fyllon spritt i parkerna under vintern, som nu förångas av solens värmande strålar.

På tal om Slottskogen. Jag ser fram emot att se Avett Brothers skäggiga nunor i Slottskogen i augusti när Way OutWest drar igång. Rösterna är bra också. Lyssna särskilt till texten i "Murder In The City".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0