Shazbot* vilken grej!

"Framtiden är redan här" är en av de mer slitna flosklerna, eller hur? Men när jag såg det här korta reportaget på NY Times hemsida, så fick jag faktiskt den känslan. Det finns alltså 3D-printers, på riktigt. Du har en tredimensionell ritning, trycker på print och så kommer det en avancerad mekanisk konstruktion ut ur en låda. Fix och färdigt, utan någon montering.

Visste du att sånt existerade!? Jag hade i alla fall inte en aning.

Det är som att en av de coolaste framtidsprylarna ur Star Trek, Stjärnornas Krig eller Terminator plötsligt har kommit till liv. Utan att jag märkt något. Snart säger väl folk, med en självklar ryckning på axlarna, att de ska beama sig till Thailand på semestern. Eller att det finns lasersvärd att köpa på Claes Ohlsson när du ska göra trädgårdsarbete. Eller att Ryan Air kör lågprisflyg till månen. Varför inte, liksom?

Men en sak fattar jag inte. När en enbent person får möjlighet att printa ut sin egen specialgjorda benprotes, vem beställer då ett pimpat metallben med inbyggd cowboystövel? Vad handlar det om? Om man nu gillar cowboystövlar, så trycker man väl ner sin konstgjorda fot i en stövel när man ska ut och gå?

Vilka perversa Vilda Västern-fantasier har någon som ALLTID vill sova med en cowboystövel på? Jag hoppas att det är en individ som bor i Texas eller närliggande stater. Då blir det rent av logiskt. Iiihaa!

*Hämtat från Mork & Mindy...om någon nu minns den TV-serien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0