Fredagsmusik och eufori



Tänkte bli lite euforisk nu faktisk. Stå ut med mig, men just idag känner jag mig faktiskt rätt lycklig.

Vill bara uttrycka glädjen över att att bo i vårt hus. Vi flyttade ju hit till Änggården efter förra sommaren, så vi hann aldrig riktig känna på trädgårdslivet. Men shit vad skönt det är! Vi sitter på verandan, grillar och mår bra. Som värsta Solsidan-familjen. Och barnen har fått en studsmatta - det ingick nämligen i dealen för att de skulle gå med på att flytta hit. Den tar visserligen upp nästan hela trädgården, men är flitigt använd av både tjejerna och mig. Som värsta Svenne Banan-familjen.

Och så har i ju Botaniska Trädgården som vår extra trädgård 50 meter bort. Varje helg och ibland på veckorna tar vi promenader där och ungarna cyklar ibland själva till växthuset och tittar på sköldpaddorna. Det känns lyxigt. För att inte tala om alla skogsvägar uppe i Änggårdsbergen, där jag joggar ibland, jag har aldrig riktigt fattat innan vilket stort område med vacker, orörd natur det ligger där uppe. Lika lyxigt det.

Här kommer en ögonblicksbild från balkongen, idag när jag är ledig från jobbet!

Trädgården

P.S. Dagens låt framförs av Francis and The Lights. En vacker låt och skön livevideo, framförallt gillar jag breaket vid 1.50. Det ger mig gåshud varje gång jag ser det...

Kommentarer
Postat av: Anonym

cool dans

2010-06-11 @ 08:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0